Wegdoen

Wanneer de kamers opgeruimd zijn en de spullen gesorteerd zijn weten we wat weg mag.

Tijdens het opruimen werd het afval verwijderd. Bruikbare spullen waarvan men afscheid neemt werden gesorteerd in verschillende categorieën.

Deze kregen een post-it met bestemming en worden in de fase van het wegdoen bezorgd aan het juiste adres:

  • Bij familieleden
  • Goede doelen
  • Verkoop van waardevolle spullen
  • Kringloopwinkel
Voor een efficiënte verhuis waarbij belang wordt gehecht aan het menselijke kan je op ons rekenen. Neem contact met ons op, we bespreken de details en zorgen voor een aanpak op maat van jouw situatie.

Wat doen we met al die spullen, apparaten en inboedel?

Binnen dit proces is het mijn doel de klant het plezier te laten ervaren van spullen weg te geven. Het gevoel van iemand blij te maken met je spullen. Evengoed voldoening te krijgen van iets te kunnen verkopen en er nog een centje aan op te strijken.

De klant geniet en ik zorg ervoor dat deze spullen op hun eindbestemming geraken

Elke situatie is anders. Het ene huis is groter dan het andere, de mobiliteit van de klant, het aantal familieleden verschilt maar voornamelijk de hoeveelheid aan voorwerpen kan enorm verschillen.

Alvorens we aan de slag kunnen is een intake gesprek altijd noodzakelijk.

Niet alle spullen kunnen mee. We verzachten de keuzestress

Het afscheidsproces van al die spullen, verzameld door de jaren heen, wordt enorm verzacht met de wetenschap dat ze goed terecht komen.

De voldoening om je spullen weg te kunnen geven en iemand gelukkig te maken is het doel van dit proces. Het is een geweldig gevoel te weten dat je iemand blij hebt gemaakt.

Misschien kan je spullen makkelijker loslaten wanneer het je een centje oplevert?

De klant kiest de bestemming en wij zorgen ervoor dat deze spullen op hun eindbestemming geraken.

Elke situatie is anders. Het ene huis is groter dan het andere, de mobiliteit van de klant, het aantal familieleden verschilt maar voornamelijk de hoeveelheid aan voorwerpen kan enorm verschillen

Alvorens we aan de slag kunnen is een intake gesprek altijd noodzakelijk.

In 3 stappen alles gesorteerd en klaar om weg te doen

Overleg en planning

Verkennend gesprek/ intakegesprek:

In dit gesprek krijgen alle partijen de kans om hun bekommernissen te uiten. Verhuizen, downsizen, spullen wegdoen. Het is vaak een emotioneel proces.
We bespreken de noden en verwachtingen:

  • Wat zijn de bezorgdheden?
  • Wat zijn de opties?
  • Wie zijn de betrokken partijen (familie, buren, …)

Kiezen ≠ verliezen

Wanneer alles is besproken kunnen we concreet aan de slag. Het afscheid van de woning en de spullen is vaak als een rouwproces. We moeten aanvaarden en respecteren dat elke persoon hier anders mee omgaat. Het moeizame selectieproces leidt uiteindelijk tot het afscheid van de spullen. Met de nodige begeleiding en ondersteuning zal je snel inzien dat kiezen niet altijd verliezen is.

Wegdoen is makkelijk

Spullen wegdoen is niet moeilijk. Het moeizame is het selectieproces dat eraan voorafging. Nu is het kwestie van verdelen en bezorgen.

  • Alles klaar zetten om mee te nemen
  • De dozen bezorgen aan familie of andere doelen
  • Spullen opslaan in afwachting van verkoop
  • Spullen weggooien wegens geen toekomst

Zonder zorgen verhuizen?
Het kan!

We nemen alles voor onze rekening…

  • Zorgeloos op weg naar een nieuwe thuis
  • Alle praktische zaken voor je geregeld
  • Oog voor de emotionele en menselijke kant